FAQ vliegtickets

Alles wat je moet weten over het boeken van vliegtickets

  • Wie is Sirius Travel Service?

    Sirius Travel Service is een merknaam van Jetaircenter NV, met maatschappelijke zetel in Stationsstraat 102 – 108, te 2800 Mechelen en is een dienstverlener op het vlak van vliegtuigtickets.Zij is echter geen reisbemiddelaar maar zorgt voor het fullfilment (aanmaken, leveren en afhandelen).

    Als zodanig heeft Sirius de vereiste licentie van Toerisme Vlaanderen A1051 en IATA nummer 0820003-2.

    Contactinformatie:

    Sirius Travel Service
    Stationsstraat 102 - 108
    2800 Mechelen

    Tel. 0900 10 057
    Fax +32 15 479 287
    Mail: euroreizen@siriustravel.be

    IATA 082-0003-2
    Openingsuren: Maandag t/m vrijdag van 09u00 tot 17u00

  • Zijn de vluchten beschikbaar die op het scherm komen?

    Alle vluchten die op het scherm komen zijn volgens het online-contact met het reservatiesysteem van de luchtvaartmaatschappij beschikbaar. In uitzonderlijke gevallen is het mogelijk dat Sirius de bevestiging van reservatie dient te herroepen. Dit alles heeft te maken met het feit dat niet alle luchtvaartmaatschappijen een volledige update voortdurend online plaatsen.

  • Hoe kan ik het snelst een directe vlucht vinden zonder tussenstops?

    Bij het overzicht van de beschikbare vluchten vindt u in de rechterhoek drie links waarbij u kunt sorteren op prijs, aantal stops (directe vlucht of niet) en de totale vluchttijd. Standaard is er gesorteerd op de prijs. De goedkoopste mogelijkheid verschijnt eerst.

  • Kan ik betalen voor de reservatie van iemand anders?

    Indien de reiziger niet de betalende persoon is, moet de eigenaar van de creditcard per omgaande en dit ten laatste binnen de 12uur een kopie van voor- en achterzijde van de desbetreffende kredietkaart en identiteitskaart of paspoort doorgeven.

    Indien bovenstaande plichtplegingen niet zijn voldaan, gaat de verkoop niet door.

  • Wat is een E-ticket?

    Een E-ticket is een electronisch ticket, d.w.z. dat u het niet meer op papier krijgt. U krijgt via mail een bevestiging van uw reservatie en dat bevat een reservatienummer en het traject dat u vliegt. Print dit uit en neem het mee naar de incheckbalie op de luchthaven. Geef dat af samen met uw identiteitskaart en uw bagage. Dan ontvangt u uw boarding pas om op het vliegtuig te stappen. Papieren ticketten kosten heel veel geld doordat ze moeten geprint en opgestuurd worden, daarom zijn 80% van alle luchtvaartmaatschappijen overgestapt op E-tickets. Zelfs bij het verlies van uw reservatienummer kunnen ze aan de hand van uw identiteitskaart uw reservatie terugvinden.

  • Zijn er nog extra kosten te betalen?

    Alle tarieven worden uitgedrukt in Euro. De gangbare luchthaventaksen en andere toeslagen worden bij de boeking meegegeven en zijn in de totaalprijs inbegrepen. Indien het een E-ticket betreft (merendeel van de boekingen) zijn er geen extra kosten te betalen. Voor alle andere afleveringen van tickets verwijzen we naar de algemene voorwaarden.

  • Hoe te betalen?

    De reservatie kan alleen online gebeuren en dient betaald te worden met een kredietkaart. De volgende kredietkaarten worden aanvaard: Visa, Mastercard, Eurocard.

  • Wat na de reservatie?

    In geval van een internetboeking zal een automatische bevestigingsmail gestuurd worden. Let daarom zeer goed op dat uw emailadres correct is ingegeven. Indien u geen bevestigingsmail heeft ontvangen kan u contact opnemen met Sirius waarvan de contactgegevens bovenaan deze pagina staan.

  • Wat met een huisdier of extra grote bagage?

    Wenst u een huisdier of extra grote bagage mee te nemen verwittig dan vooraf Sirius. Zij zullen u meedelen welke stappen u dient te ondernemen. Voor de kosten verbonden aan de wijziging van de ticketten verwijzen we naar de algemene voorwaarden.

  • Is een reisverzekering en/of annulatieverzekering inbegrepen?

    In de prijs is er geen verzekering inbegrepen. Wij raden u echter aan wel een verzekering te nemen. Bijna alle ticketten hebben 100% annulatiekosten. U kan een verzekering afsluiten via onze website.Klik hier voor meer info en voorwaarden.

  • Wijzigen van een ticket?

    Voor de mogelijkheden en kosten van de ticketten verwijzen we naar dealgemene voorwaarden.